Telefonul fără fir în business sau multinaționale!

foto via shutterstock.com

Noi numim fenomenul: “telefonul fără fir”. În business, predominant în aria multinaționalelor, acest fenomen cade în definiția Knowledge Transfer adică Transferul de Cunoștințe.

Acest termen a fost folosit de prin anii ’90 și se referă la împărtășirea și analiza informației și producerea unor soluții la probleme specifice.

E o arie complexă de fapt, ce se manifestă pe varii căi într-o multinațională, de exemplu. Această entitate lucrează foarte mult cu un set de Cunoștințe precum Marketing, PR, Vânzări, Resurse Umane și multe alte arii. Asta presupune ca firmele subordonate să creeze un lanț eficient al tuturor acestor arii, ce fiecare în parte au de asemenea alte măsuri specifice subordonate. Asta produce un transfer la propriu de cunoștințe. O mare problemă e informația transmisă prost și asta se întâmplă în mare parte din cauza unor factori tehnologici, varii erori și mai ales din cauza…oamenilor.

O să vă arăt un filmuleț, primit astăzi pe Facebook. E doar un foarte mic exemplu ce intră în categoria de transfer de cunoștințe, însă țin minte că la un loc de muncă ne-a discutat și nouă despre nevoia de a avea un om anume responsabil pe ceva, ca să nu existe confuzie în aplicarea unei sarcini. E amuzant filmulețul, dar e foarte serios și util în același timp!

Fb Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.