Taobao și viitorul e-commerce-ului!

În China, sunt mai multe emag-uri. Există Alibaba, există AliExpress (de unde am cumpărat și eu chestii și recomand), dar există și Taobao!

Nu este tocmai deschis către publicul din afara Chinei precum AliExpress și altele iar la o primă vedere e o harababură de website. Este însă important un lucru acolo, ce mă gândesc că va prinde și pe viitor. Reportajul ăsta interesant de acum ceva timp de pe CNN, ne arată o modalitate de promovare a produselor vândute. Sunt persoane ce fac din vânzarea bunurilor un mod de viață și-și alocă multe ore din zi făcând asta, ca la un loc de muncă standard. Ce e mai inedit în maniera asta de vânzare? Ei bine, se filmează! Se filmează discutând despre un produs, arătând apoi alt produs și vânzându-l în timp real! Ai nevoie de cineva la butoane ca să-ți gestioneze stocul Live iar tu…prezinți produsele. Pentru o activitate mai profesională ai nevoie de o întreagă echipă!

Este deci exact ca un Teleshopping doar că e pe internet, că e live și că îl faci timp de multe ore în continuu. Zicea o vânzătoare că nici nu s-a dus la toaletă în atâtea ore într-o zi.

O clientă spune că ascultă multe ore pur și simplu ce prezintă o vânzătoare pe Taobao, în timp ce-și face treburile casnice. Drept urmare, utilizatorii devin și…influenceri. Nu mulți reușesc însă să facă o carieră din asta.

Așadar viitorul apropiat al e-commerce-ului s-ar putea să fie chiar ăsta: mai mult conținut video. Nu ne mai săturăm de atâta video! Mâine-poimâine văd pe Olx sau Emag nu doar comment-uri text, dar și comment-uri video ce promovează produsul în sine și ce recompensează utilizatorul pentru asta, cam în manieră de afiliere Profitshare, 2Parale sau 2Performant (cum se numește acum) și alții. Și da, ar fi o idee bună de engagment. Îmi aștept comisionul pentru ideea asta!

Despre autor /

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.