Suferim de prea multă Teorie sau de prea puțină?

teorie

Auzim destul de des în România despre cum elevii, studenții sau economiștii și afaceriștii suferă de prea multă teorie și de prea puțină practică. Dar oare, chiar așa stă treaba?

Eu zic că Teoria e mama Învățăturii. De fapt, ceea ce vedem în Societate este o lipsă cruntă a Teoriei. Dacă analizăm corect situația, Teoria este de fapt aceea ce ne dă răspunsuri și ce ne crește pozitiv pe pragurile Meseriei sau pe pragul Eficienței. Imaginați-vă atâția comercianți ce măresc prețurile atunci când au un butic mic de produse fix lângă un hypermarket! Profiți din practica ta de suflet că poți mări prețurile că ești mai aproape de blocul A1 scara B, dar dacă faci asta, nu realizezi oare că acel Comportament al Consumatorului va dicta o devoluție sigură a Afacerii tale? Aparent nu.

Ziceți-mi voi mie că nu v-ați prins că mulți afaceriști de IMM-uri (Investiții Mici și Mijlocii) nu-și fac afacerea din considerente egoiste! Că nu caută de fapt Profit propriu în defavoarea Eficienței. Unii caută Eficiență în defavoarea Profitului, dar asta tot din considerente egoiste. Una e să te știe lumea de Gheorghe, vecinul de la 3, alta e să te știe lumea de Gheorghe, patronul de magazin de mărfuri alimentare de la parter. Ambele cazuri sunt sortite eșecului în cazul ignorării aspectului Concurențial al Pieței Libere. Întrebați-vă voi, vânzătorii, sau patronii de magazin de colț al blocului despre ce înseamnă Calitatea Afacerii sau despre ce înseamnă Satisfacția Clientului într-un raport Calitate-Preț și mai ales Preț-Satisfacție și o să primiți cam același răspuns: „Hai, nu mă lua pe mine cu de astea”. Asta denotă de fapt lipsa de Teorie.

Dacă vrei să atingi performanța și practica economică a Afacerii tale, trebuie să te gândești constant la Clientul tău și la Competiția ta. Cum mulți își fac SRL doar pentru că pot, acest lucru nu va evolua pozitiv nicăieri.

Da, magazinele mici mor. Din cauza Hypermarket-urilor și a Supermarket-urilor? În niciun caz. Din cauza lipsei de pregătire a „patronilor” ce nu știu Teorie. Nu sunt proști mulți (unii da), dar mulți nu știu să aprofundeze teoria tipic școlărească de a pune în aplicare un plan de afaceri și o competiție economică standard. Ce să zic mai mult? Ș-așa mulți nu m-ar înțelege, dar alții da. Pontul primar sau secretul primar este ăsta: Fii competitiv! Fii altceva! Fii altruist. Și normal că vrei să ai o afacere ca să ai Profit, sau Respect, dar gândește-te în mare parte la ce faci!

Vinzi butelii. Bravo. Dar…de ce? Că ai tu butelii și n-are nimeni? Greșit. Sunt mulți ca tine. Ok. Vino cu ceva nou. Ba nu. Vino măcar cu ceva eficient. Livrare gratuită. Montaj. Promovare extra. Soluții mai bune și sfaturi. Mașini mai multe și mai mulți angajați pentru livrare. Orice. Ideea de Economie este practic libertatea de a face același lucru ca alții, dar și de a-i întrece pe alții prin inovație sau măcar prin eficiență.

Orice magazin mic poate exista în continuare. Care e secretul? Eficiența. Mișcarea continuă, evoluția. Prețuri competitive și servicii adiționale corespunzătoare. Nu e greu. E baza afacerii tale. Învaț-o. Mai lasă Practica și apucă-te de Teorie! De abia apoi poți să-ți permiți din nou Practica și continuitatea eficientă a meseriei tale.

Despre autor /

Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.