Schimbarea dinamicii angajator – angajat – client

În ultimii ani s-a văzut o scădere vizibilă a gradului de calitate și satisfacție a serviciilor din România. De la an la an angajații sunt tot mai puțini sau fără experiență, clienții tot mai nervoși și mai nerăbdători și angajatorii tot mai blocați parcă în fața unei decizii de a produce o schimbare vizibilă. Aceste lucruri schimbă procesul muncii și vorba “clientul nostru, stăpânul nostru” a apus de mult.

Spun de domeniul Servicii, căci acolo există un flux mare de angajări și demisii. O bandă rulantă continuă de Încercare și Eșec (Trial & Error). Pe de o parte, salarizarea proastă, atribuțiile peste fișa postului de muncă și timpul de muncă mare sunt elementele primare ce descurajează un nou angajat. Pe de altă parte, mediul economic slab dintr-o zonă presupune că un posibil angajat va opta fără a avea de ales pentru un loc de muncă diferit de studiile sale anterioare. Adică, o persoană ce a absolvit o facultate în Jurnalism sau Psihologie, nu va putea fi pe deplin mulțumit cu un loc de muncă într-un post de barman sau ospătar. Acest lucru va sensibiliza enorm mediul de muncă și îi va creea angajatului un sentiment continuu de ofuscare sau lipsă de angajament. Legal, aceste naturi ale angajatului atrag abateri disciplinare. Practic, pe angajat îl doare undeva de Legal. Această durere figurativă mută mingea în curtea angajatului și nu în cea a angajatorului și spre deloc în cea a clientului. Atât angajatorul cât și clientul nu vor avea de ales și vor trebui să accepte “mofturile” angajatului.

Cum se combate asta? Ajută ca angajatorul să creeze condiții de muncă egale și corecte (lucru rar întâlnit) însă mai departe ține enorm de conducerea unei zone (decizii de Consiliu Local și Primărie ce favorizează creșterea economică în regiune) și ține de asemenea de bunul demers al întregii Economii a unei țări. Așadar, se poate face ceva doar cu voința angajatorului, însă și acestuia îi va fi greu când joacă perfect corect, dar mediul de afaceri îi creează găuri în buget din însăși proasta gestionare a acestuia sau din…corupție politică.

Așadar, trebuie să ne obișnuim ca și clienți să așteptăm cât mai mult la casa de marcat, pe raion sau pentru rezolvarea unei situații din acest domeniu. Se va vedea asta din ce în ce mai intens de la cina servită în oraș sau becul cumpărat din magazinul de bricolaj până la alimentara de la colțul blocului. Fără o schimbare reală a economiei generale, dinamica din spatele Serviciilor va sângera continuu și din ce în ce mai adânc.

Fb Comments

1 thought on “Schimbarea dinamicii angajator – angajat – client

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.