Primăria Constanța a gafat-o și aici | Amplasare proastă stații autobuz

bb. noua amplasare
foto via Iuliana Iuly

O cititoare de pe pagina mea, Constanta Link, mi-a arătat această poză în data de 27 Iulie 2016, plângându-se și ea de situația asta stupidă.

După multe luni de „meditație”, cei din Primărie s-au gândit să modifice câteva lucruri din intersecția cu giratoriu din zona Cora-Brătianu. În perioada Mai-Iunie 2016, s-au apucat de mutat trecerile de pietoni, un lucru bun. Unde au gafat-o însă? Aceștia au mutat și stațiile de autobuz, crezând că e necesar. Una din situațiile ridicole creeate este cea din poza de mai sus, unde într-o zonă intens circulată pietonal și unde într-o zonă cu opriri și porniri regulate a autobuzului 48, maxi taxi, autobuze de București sau Internaționale, au mutat ei stația fix sub nasul locatarilor unei scări de bloc și fix pe un trotuar îngust. Cum arăta vechea stație?

aa. vechea amplasare

Nu era amplasată fix în fața scării iar în spatele ei era destul loc nivelat pentru un surplus de călători. Oricum, lipseau și de aici coșurile de gunoi, căci se face mizerie multă de la necivilizații ce așteaptă autobuzul. În prezent, mizeria se adună în gardul viu din proximitatea noii stații și fix în fața scării. Verdele grădinii nu prea mai arată a verde, după cum se poate vedea și în prima poză. Privirile indiscrete sunt la câțiva metri distanță.

În acest sens, am trimis o sesizare în data de 22 Iulie la Regia Autonomă Județeană de Drumuri și Poduri Constanța (în subordonarea Consiliului Județean Local) și la Autoritatea de Protecție a Mediului Constanța. Răspuns am primit doar de la APM, 5 zile mai târziu. Mă informau că au dat mai departe solicitarea către RATC. Asta deși era clar în atribuțiile lor. M-au dezamăgit, căci de obicei colaborez bine cu ei. Între timp, am trimis în data de 2 August o sesizare Primăriei, prin Facebook. Mi-au înregistrat solicitarea, dar nici până în ziua de azi nu apare ca fiind rezolvată.

02. sesizare 2 August 2016 - 02

A ajuns acum 22 de zile în Inbox-ul lui Leabu Maria – inspector Serviciul Sistematizare Rutieră și Parcări. Tot acolo va ajunge probabil o sesizare asemănătoare, trimisă de către o altă persoană cu aceeași problemă (sesizare din data de 19 August 2016).

03. sesizare 18 august 01

Zic asta, căci sesizarea de mai sus a ajuns momentan de abia la Popa Luminița – inspector serviciul Informatizare. Bun. Deci Primăria doarme. Ce să mai fac? Dacă APM a trimis direct către RATC, am zis să fac și eu asta. În data de 27 August 2016 am trimis mail, explicându-le situația. Astăzi aceștia mi-au răspuns, deși pe documentul lor scrie că în data de 2 August 2016 mi-au răspuns. Ce bizari sunt. Ei spun așa:

Vă comunicăm că RATC Constanța nu schimbă locațiile stațiilor mijloacelor de transport în comun. Pentru clarificare și soluționare vă rugăm să vă adresați Primăriei Municipiului Constanța.

N-am ce să le reproșez aici. Dacă nu ei se ocupă de asta, nu ei se ocupă. Din acest motiv nici n-am apelat inițial la aceștia, anticipând un astfel de răspuns.

Bun. Dacă Primăria doarme, dacă APM nu vrea să mă rezolve…mă duc mai sus de ei. Am scris azi un mail către Ministerul Mediului. Am început așa:

Draga Minister al Mediului, cu domenii de competenta in situatii precum Calitatea Aerului si Zgomot Ambiental, Infrastructura de Mediu si multe altele, va rog sa-i rugati pe cei de la Agentia Nationala pentru Protectia Mediului sa-i informeze pe cei de la Agentia pentru Protectia Mediului Constanta ca tine de ei subiectul ce mi l-au pasat catre cei de la RATC!

Serios. Așa am zis. Știu, nu sună promițător, dar am adăugat detalii pertinente despre Mediu și noxe și Calitatea Aerului și amplasare proastă pentru o astfel de platformă. Am adăugat poze de la fața locului și documente aferente (răspunsurile primite). Aștept răspunsuri și nu mă las până când nu mut stația asta amărâtă de autobuz.

BONUS: Ca să vedeți situație. Am zis că am trimis mail către Ministerul Mediului. Acolo am adăugat la destinatari și pe cei de la APM Constanța, dar și pe cei mai sus de aceștia, respectiv ANPM. Compartimentul Relații Publice al ANPM mi-a răspuns deja! Și voi credeați că nu se răspunde la mail-uri trimise variilor Instituții…

raspuns anpm

Îmi spun deci că există HG 1000/2012 ce i-a dezorganizat sau reorganizat și că această situație NU este de competența unei Autorități de PROTECȚIE a MEDIULUI. Îmi spun că Primăria se ocupă de asta. Deci dacă te fură Hoțul, te duci la Hoț să faci plângere. Sună normal. Această HG pare să explice împărțirea atribuților. Drept urmare, dacă Primăria nu face ceva bine, trebuie să caut organismul specific care are puterea de a sancționa o Primărie. Uite ce înseamnă să lupți pentru o comunitate, pentru orașul tău. Câtă bătaie de cap, câtă Legislație și câtă așteptare!

Aștept să văd ce-mi spune și Ministerul însuși iar în caz de răspuns nefavorabil sau lipsă de răspuns (ca în cazul Ministerului Culturii în situația Arenelor Tomis), mă duc peste capul lor și peste granițele lor!

[Later Edit] 26 Septembrie 2016

Am primit un răspuns de la pagina de Facebook „Sesizari si Raspunsuri Primaria Constanta”. Eu și altă persoană ce aștepta acest răspuns de la începutul lunii August 2016.

Le-a luat ceva timp să jongleze situația prin Sistem. Traseul plângerii mele din data de 5 Sept, este cam așa: trimis către Popa Luminița Carmen (inspector serviciul informatizare) – ajuns la 10 zile de la acest moment la Sesizări Facebook (Serviciul Informatizare) – trimis către Sesizări Facebook (Direcția Relații Internaționale și Organizare Evenimente) (ce?) – trimis peste încă 4 zile către Mola Cristian (inspector Serviciul Transport Local și Organizare Evenimente) – ajuns iar la Sesizări Facebook (Serviciul Informatizare) – trimis către Sesizări Facebook (Direcția Gospodărie Comunală) – trimis peste încă alte 2 zile la Patrutoiu Maria Mihaela (șef Serviciul Drumuri și Iluminat Public) – trimis peste încă o zi către Sesizări Facebook (Direcția Gospodărie Comunală) – trimis peste 4 zile către Sesizări Facebook din nou (Serviciul Informatizare), aceiași ce mi-au răspuns astăzi:

Urmare sesizarii dumneavoastra, va comunicam faptul ca statia de autobuz la care faceti referire a fost mutata in baza proiectului avizat de RATC si Politia Rutiera, in vederea fluidizarii traficului rutier in zona sensului giratoriu de la Cora.

Deci praf în ochi. La propriu chiar. Auzi ce răspuns în bătaie de joc. De parcă aveam impresia că a fost mutată stația cu ocazia zilei de naștere a Izabellei. Am vorbit și cu cei de la CEDO și mi-au recomandat să le trimit o sesizare cu dovezi și tot, folosindu-mă de formularul lor.

Unde mai pui că pe timpul sesizării, încă se făceau lucrări în stație (decopertare asfalt). Apoi, în data de 22 Septembrie 2016, a fost turnat la loc un nou strat de asfalt. Ce le pasă lor. Uitați-vă la trotuarul ăla îngust! Aici e zonă infernală de trafic pietonal. Avem unicul trotuar din zonă blocat de o stație și călători, plus pietoni venind dinspre mall-ul Cora, cei ce așteaptă autobuze și microbuze și cei ce ajung la dispensarul din zonă + locatarii. Totul…cu acces pe un trotuar blocat. Dar, ei au fluidizat traficul cică.

statie-dispensar-cora-bratianu-asfalt-2016

Se joacă cu focul oamenii ăștia.

p.s. Unde mai punem și situația identică de pe strada Dezrobirii, din apropiere. Stația a fost mutată de asemenea pe o porțiune îngustă și aud că și acolo se aruncă gunoaiele în grădină.

statie-102-strada-dezrobirii

[Actualizare] Și încă 3 poze de ieri, 26 Septembrie 2016.

[Update] 24-02-2017

Despre autor /

Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.