Ne-am cumpărat mașină de la…samsar!

Când zici Samsar, sună atât de oribil încât îți vine s-o iei la goană! De fapt, samsarul este doar un intermediar ce-ți poate face rost de o mașină bună sau de o mașină la un preț bun. Că unii îți dau țeapă, e ca și cum ai da de unii care îți dau țeapă și la o alimentară. Oameni și oameni.

Eu și a mea am avut nevoie de mașină fix în plină pandemie. Se întâmpla asta pe la jumătatea lunii Mai 2020. Făcând piața pe la Kaufland-ul de pe Aurel Vlaicu, am zis să ne oprim și pe la unul din locurile alea spre câmp, cu mașini scoase la vânzare, la giratoriu acolo. Am văzut multe mașini fel și fel. Am dat de un Peugeot 206. Băi, mai și strălucea! Era curată mașina și arăta al naibii de bine. Fix lângă ea era o alta la fel, dar mai prăfuită și totuși…pe diesel. Era cu 1000 de euro mai ieftină, dar am vrut benzină noi și asta pe benzină, din nou, arăta chiar foarte bine.

Din 2007 și doar 82.200 km, din Germania. Zici că-i poveste de aia de samsar… Am zis să-l sunăm și să-i propunem să ne-o dea cu 300 de euro mai ieftin decât era în preț. Mihai S. îl cheamă. Culmea, a fost de acord! Pandemia asta… Ne-am văzut cu el, s-a supărat că eram suspicioși și că puneam o mie de întrebări, l-am pus să-mi deschidă capota și arăta și în interior foarte bine totul și se vedea și seria mașinii și am făcut poză și am căutat seria plătind pe un site din germania de VIN decoder… Și nu era nici furată nici nimic. Ca să vezi!

Este un Peugeot 206 din anul 2006 de fapt și este seria JBL, adică are boxe și tub de bass JBL. Interiorul lux și ne-atins aproape, chiar și covorașele originale erau prezente! În torpedo avea și cartea mașinii și caietul de service! Am zis că arată prea bine ca să fie adevărat, dar totuși…nu ar investi niciun samsar pe aspectul exterior al mașinii când o vinde cu sub 3000 de euro. Costă mult să o vopsești, să-i pui tapițerie… Deci…chiar am nimerit un samsar decent și o mașină din Germania exact ca în povești: rulată puțin, foarte îngrijită… Asta pe Aurel Vlaicu! În Constanța! Ca să vezi!

După ce am inspectat-o vizual și după ce am verificat-o online, am zis s-o cumpărăm și s-o ducem la service după aia. În mod normal procedezi invers, dar ți se ia bani în plus pentru asta. În două zile eram deja la firma de intermedieri auto și o puricam și pe aia ca să văd dacă e SRL-ul pe bune și tot. Eram paranoia, n-aveam cum să nu fiu! E o cheltuială mare! Dar da, firma a fost foarte ok (Eurocar Intermed SRL de pe str. Eliberării) și s-au ocupat de varii acte pe care le poți face singur, dar…..ar fi mai complicat.

Firma ne-a ajutat cu obținerea unor numere provizorii și le-am ridicat de la Pavilionul Expozițional de acolo și am mai dat 56 de lei și ne-am luat mașinuța. Deci în aceeași zi! Am mers cu ea la 2 service-uri. Exact cum ne-a zis samsarul, trebuia revizia făcută la ea. Schimbat uleiul, plăcuțele de frână poate, una alta. Kit distribuție, pompă…toba de eșapament care arată varză. Ne-am scos mai ieftin la al doilea service, unde ne-a schimbat momentan doar ce era urgent. Plăcuțele de frână mai țin, toba încă e intactă și nu are probleme urgente… Deci…nici defecte majore ascunse nu avea, după cum au aprobat 2 unități specializate.

Am schimbat și anvelopele cu unele de Vară, second hand. Dacă vrei anvelope SH  la o firmă bună în Constanța, încearcă firma Smart Move SRL, cauciucăria de pe Aurel Vlaicu. Mi-a zis băiatul de acolo ce înseamnă o anvelopă și care e faza și care e baiul și de ce așa și nu așa, mi le-a și echilibrat și tot! Super treabă!

Deci în aceeași zi am luat mașina și am primit numere roșii și o autorizație de circulație provizorie, o foaie. Aia e valabilă 90 de zile și nici nu trebuie să cumperi rovinietă când ieși din oraș dacă ai foaia asta. Ce 90 de zile, peste 2 zile noi eram la RAR, la coadă.

Acolo era emoția mare. Ăia vedeau cu adevărat dacă e furată sau dacă e bulită. Desigur că n-a fost! Totul a fost bine. Mai nou, s-a dat Lege ca cei care intermediază asta să poată ei să se prezinte în locul tău.

În aproape o lună am făcut rost și de numere normale și o carte de identitate nou nouță. Ce tare arată cartea de identitate a autovehiculului proaspăt ieșită „din presă”. Am ieșit cu mașina la pădure, cu prietenii în altă mașină în fața noastră. O capacitate cilindrică de 1.4 înseamnă un rahat în fața ambalării, deci nu e bună de așa ceva (să te înfigi), dar e bună de tot la consum. Un full costa acum două săptămâni cam 220 de lei și am făcut 300 km, dus-întors, până în Bulgaria și tot ne-a mai rămas benzină destulă. Deci e bună treaba. Geamuri electrice, climă automată, încălzire lunetă, ABS, Euro 4…chestii chiar ok și de bază pentru o mașină modernă second hand. Ce să zic… Uneori chiar e adevărat ceea ce doar pare că e prea bun ca să fie adevărat. Scriu și articolul ăsta la două luni de folosire intensă a mașinii în varii condiții și uite că se confirmă că e bună și sigură. Deci…poți să ai foarte mare încredere și într-un samsar!

REZUMAT

Pas 1. Mergi la „bazarul” de mașini și cauți cu atenție ceea ce vrei să iei. Ceva de viteză, ceva de oraș, ceva de mai multe persoane sau cu două uși și bla bla… Ce vrei. Pas 2. Sună samsarul și negociază. Pas 3. Mergeți împreună la firma de intermedieri și dă-i banii omului. Semnați acolo un contract, vi se dă cheile pe mână. Dacă mașina e înmatriculată e ca și a ta din acel moment. Pas 4. Faci treaba doar cu firma de acum încolo. Îi plătești doar asigurarea momentan, dacă nu o are făcută. Mai încolo, la RAR, plătești și restul.

p.s. Fără firmă ar fi posibil să te descurci, dar trebuie să faci tu cerere pentru eliberarea actului de circulație provizorie, dosarul aferent pentru RAR și altele. Eu sincer să fiu aș da banii în plus pe firmă…

Pas 5.  După ce ai plătit samsarul, firma te programează să-ți iei numerele roșii de la Poliția Rutieră de la Pavilionul Expozițional de pe bd. Mamaia. În aceeași zi. Iei numerele, le pui pe mașină și o iei acasă. Sau la service! Pas 6. Ești programat de către firmă la RAR. La noi s-a întâmplat asta peste două zile. Stai la coadă, lași mașina oamenilor de la RAR și aștepți ore întregi că n-ai de ales și o iei apoi acasă dacă totul e bine. Să vă luați apă, mâncare la voi, pe bune! Au ei toalete în zonă. Vei primi în aproape o lună actele aferente mașinii și poți să pui număr de înmatriculare normal.

În esență, cam asta înseamnă să cumperi o mașină în maniera asta. Important e că nu ai multă treabă cu samsarul. Tocmai din acest motiv trebuie de asemenea să fii foarte atent la început și să alegi bine ceea ce alegi. Uită-te atent la detalii, la acte, să te lase măcar o zi să faci și tu cercetări și du-o și la service dacă vrei, dar o s-o faci pe cheltuiala ta!  Ca service auto bun în Constanța vă recomand Automotive Service de pe podul cu butelii. În rest, succes și mult noroc!

Despre autor /

3 comentarii

  • Billy

    De ce s-a suparat ca ati pus interebari? Nu e normal la cumpararea unei masini? Ar trebui sa fie politicosi, sa se ofere cu verificarea tehnica macar partiala a masinii. Asa e civilizat. Bine, poate nu e o masina care costa prea mult si samsar-ul/vanzatorul nu are de ce sa mai cheltuie bani si timp pentru vanzare, dar macar politicos poate fi. Parerea mea e ca pe Aurel Vlaicu gasesti numai samsari de masini, nicidecum vanzatori seriosi.
    Multi km fara probleme.

    • Joie Negru

      Pai se supara ca nu avem încredere, ca întrebam multe, ca vrem sa verificam și la Service șamd… Logic ca nu avea de ce sa se supere, dar asa s-a nimerit sa fie el mai suparacios. N-a fost un început bun, dar am dus-o la capăt cu el și el cu noi…

  • billy

    Masina are foarte putini km avand in vedere ca este adusa din Germania.
    Parintii mei au o masina asemanatoare (Renault Clio 2006, benzina, 68000 km), dar a fost cumparata de noua din Romania si a mers doar prin oras. In ultimul an a parcurs doar 2000 km.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.