Mâine o tulim spre Social Media Summit!

bloggeri constanteni social media summit 2015 Anul trecut, câțiva din bloggerii constănțeni (câțiva din comunitatea CTBlogs adică) s-au înscris la evenimentul Social Media Summit al Revistei Biz.

În poză îi vedem pe Adrian Siea, Zetu Harry, Diana Slav, Joie Negru și Emilian Alexandru. Dacă aveți multă multă răbdare, puteți să-mi citiți recenzia și povestea de anul trecut, aici. Anul ăsta mergem în aceeași formulă, dar fără Adrian. În locul său însă vine o altă bloggăriță locală (cu care am dansat noi zumba pe plaja Mamaia), respectiv Cristina Joy. Plecăm din Constanța mâine de dimineața devreme și ajungem în București la Hotel Crowne Plaza (adică pe lângă Romexpo, vizavi de sediul Microsoft România).

Evenimentul acesta uriaș adună toate scaunele din hotel pentru sutele de curioși și pasionați de Afaceri, IT&C, PR și Blogging. Ca gazdă, este una de nivel înalt această organizare. Mai servești un suc, un sandwich, o cafea, mai faci câteva poze amuzante, mai faci schimbi de cărți de vizită poate și cine știe cu ce pleci de acolo. Cert pleci cu câteva idei în plus, unele ce sunt de fapt Aur pe domeniul ăsta. Majoritatea sunt luate din discursul invitaților de pe scenă. Aceștia povestesc mult despre strict experiența lor profesională, însă mi-ar plăcea ca poveștiile să capete de asemenea stilul unui seminar tehnic. Sunt multe trucuri informatice pe care le poți aplica propriului website sau propriei afaceri evidențiate pe platforme sociale sau Internet.

chitara taylor stricataDe exemplu, am putea afla povești interesante și lecții dure precum cea primită forțat de către cei de la aeroportul United Airlines din SUA. Aceștia au declanșat o gafă de 180 de milioane de dolari în pierdere. Totul de la stângăcia de PR.

Povestea e că David Caroll (un solist și producător muzical) a zburat cu un avion de-al lor. Asta se întâmpla prin anul 2008. Prin geamul avionului a observat cum cei care încărcau bagajele în avion, făceau acest lucru cu brutalitate și neglijență, aruncând de colo colo chiar și mai multe chitare. Când a trebuit să o ia înapoi, a aflat că și chitara sa a fost ruptă din acest motiv. Timp de 9 luni a încercat acesta să comunice favorabil cu UA, să îi sune și să le trimită e-mail-uri. Aceștia au căutat să explice o imposibilitate tehnică de a-l despăgubi și l-au tot ignorat. David a căutat disperat să le ceară măcar 1200 de dolari ca despăgubire (deși acest model de chitară costa 3500 de dolari), dar…tot NU a fost răspunsul din partea United Airlines.

Sătul de aceste lucruri, cântărețul s-a decis să compună o melodie pe nume „United Breaks Guitars” și i-a făcut și un videoclip, distribuindu-l pe Youtube. În acesta își povestea pățania, pe un fundal plin de umor dar eventual dezastruos pentru reputația firmei UA. Vezi video aici. Astăzi, acest filmuleț are peste 15 milioane de vizualizări, dar a devenit viral cu mult înainte de acest prag și în trei-patru săptămâni de la lansarea pe Youtube, compania United Airlines a primit o lovitură puternică din partea unei imagini negative creeate pe această temă. Ba chiar, după aceste săptămâni, cotația lor la Bursă a scăzut cu 10% și au pierdut 180 de milioane de dolari! Și puteau să scape cu doar 1200 de dolari…

Interesant este de asemenea ce a urmat după. Firma producătoare de acel model de chitară, i-a dăruit lui David una nouă și s-a folosit de acest succes a lui prin creearea unui website unde au vorbit despre cum să-ți transporți chitara, cum s-o îngrijești și alte lucruri specifice firmei lor. Asta da mișcare perfectă de PR. Astăzi, pățania asta este de asemenea transformată într-o carte, lansată pe piață în anul 2012.

Așadar, chiar și în România, din acest motiv sunt relevante multe seminarii sau evenimente de PR și Imagine Online. Poți afla ce să nu faci sau ce anume să faci într-un moment cât mai potrivit. Ne vedem așadar la Social Media Summit 2016!

Despre autor /

Un comentariu

  • Drum bun! Poate mai împărtăşiţi din trucurile alea! 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.