Cum arată o vacanță în Bulgaria pe timp de Pandemie!

O vacanță pe timp de Pandemie este ceva cu totul aparte față de orice relaxare de sezon și toți caută șansa asta în aceste zile. De ce? Eu unul m-am gândit că dacă nu mai prind acum o ocazie inedită, n-o s-o mai prind în viitorul apropiat.

Așa că am decis împreună cu a mea doamnă să mergem în…Bulgaria. Pentru mine a fost prima dată în această țară. Na… Se întâmplă. Am găsit în zona Nisipurilor Aurii o ofertă de nerefuzat la un hotel pe nume Grifid Marea, cunoscut de asemenea ca Sentido Marea.

Am plecat spre acesta în ziua de Vineri (3 iulie) și am ajuns în 2 ore și ceva. Adică un drum spre București ne-ar fi fost mai complicat decât drumul spre Bulgaria. Am mers spre Vama Veche și am dat de acolo de indicatorul rutier cu numele localității strâmbat și aproape pus la pământ. Posibil de la un accident din ziua respectivă, căci așa ne apărea și pe Google Maps. Tot acest Google Maps ne-a ajutat să ajungem mega ușor la destinație. La fel ca în Roma, nu ne-a dezamăgit.

Am ajuns noi la Vamă și n-am stat chiar mult. Pe unii îi controlau în mașină pe alții nu. Am dat acolo buletinele, talonul mașinii și câte o declarație printată de acasă. Declarația se găsește pe net (sau ți-o dau ei), spui acolo că te numești x și că n-ai Covid. Mai scrii acolo pe ea „România” și trebuie să treci locația unde te duci, gen „Nisipuri”. E suficient. Treci de Vamă, cumperi rovinietă de Bulgaria de asemenea (15 leva ne-a costat, de minim 7 zile) și mergi aproape în drum drept spre Nisipuri.

Acolo am găsit repede hotelul, ne-a ajutat personalul hotelului să găsim loc de parcare (cam improvizat, fix lângă intrarea hotelului) și ne-am pus pe făcut Check-In. Am primit 2 cartele pentru camere și 2 cartele pentru prosoape. Dacă mergi la plajă sau piscină și n-ai prosop, dai cartela aia ba la Towel Service ba la Recepție și îți dă un prosop la schimb. Dai apoi prosopul și îți dă cartela. Dacă pierzi prosopul sau cartela, plătești 40 leva. Nu am pierdut prosopul, dar cartela ne-a pierdut-o Salvamarul de la piscină… Dar am predat la Check-out prosopul și n-am avut problemă.

Un sejur scurt la Grifid Sentido Marea Hotel în luna Iulie a anului pandemic 2020 este unul bizar. În primul rând, deși este un hotel de 4 stele, unele servicii au fost oferite sărăcăcios. Nu aveam parte de bufetul ăla suedez bogat din poze, dar site-ul oficial sau site-urile oficiale sau chiar Agenția de Turism, nu te anunță despre asta. Nu e ok. Mă așteptam însă la asta, căci eu îmi doream neapărat o vacanță. Pentru că nu mai e bufet și lumea nu se mai autoservește, puținul personal este solicitat la maxim și aleargă de colo colo chiar și pentru foarte puținii turiști care erau în hotel. Ca să te faci înțeleși cu ei în Engleză, trebuie cel mai bine să le arăți cu degetul pe meniu și să zici că vrei aia și să zici One sau Two, adică virgulă câte porții, apoi să arăți cu degetul iar pe altceva și să zici iar că vrei și aia și iar One sau Two. Înțeleg Engleza bine mai toți, dar la unele detalii se pierd cum ne-am pierde probabil și noi oricine. S-au încurcat puțin angajații și unii turiști au fost cam ofuscați pe tema asta. Personalul însă este în mare parte dibace și în toată partea posibilă prietenos și amabil. Oricum poți să le zici iar că vrei ceva anume și îți aduc ce vrei și de 100 de ori și te umfli și pocnești de sătul ce ești!

Mâncarea de la hotelul acesta este divină. E cum trebuie. E diversificată. E foarte gustoasă! Dulciurile la fel, că vorbim de înghețată sau prăjitură cu biscuiți și alte chestii. N-ai ce să zici! Vinul ce mi-a plăcut de la ei este roșu. Se laudă cu vinurile lor bulgărești, dar cred că vinul bulgăresc roșu e cel mai bun! Dacă ți-ar da și la sticlă ar fi drăguț… Culmea, mi-a plăcut un astfel de vin servit rece. Asta e o preferință personală, cu abatare de la stilul clasic de servire.

M-a amuzat că la o oră spre seară, așteptam la unul din baruri să mă servească cineva. Nu era nimeni acolo. Nici alți turiști. Așa că m-am dus eu peste bar și mi-am tot turnat bere din aparatul ăla… Mi-am făcut de cap! Dacă știam să-mi fac și cocktail… Asta mi-a și plăcut mult. Ultra All Inclusive-ul meu a fost de fapt liniștea forțată din hotel și din stațiune și libertatea de a mă plimba peste tot printr-un hotel și de a-i găsi zonele accesibile, fără să stau bot în bot cu zeci de turiști.

Nu mi-a plăcut că n-aveai o listă printată cu ce înseamnă facilitățiile Ultra All Inclusive și programe șamd. Asta din cauza Covid cică. Ni s-a dat varianta de scanare a unui cod QR, dar acela ducea spre o pagină de net ce-ți zicea în mare câteva lucruri, dar nu te lămureau de nimic exact. Pe Internet, hotelul este prezentat într-un fel și tu dai bani și te duci acolo. Nu găsești deloc ceea ce este în prezentare ci doar o parte. Nu e corect.

Din nou, mă așteptam la asta, dar, a fost ok. Ai 3 mese pe zi și poți alege ce vrei tu și să te umflii cât vrei tu, poți mânca o gustare sau alta de la mașinuța de afară pe nume Food Truck, de unde îți iei în esență ba salată, ba hotdog, ba sandwich… Sau la Beach Bar de lângă, iei cocktail foarte bun (cu alcool sau fără) sau bere (cam slăbuță) sau multe. Absolut totul e GRATUIT. Noi am dat bani sau leva în plus doar pe cumpărături personale de la comercianții din zonă. Nu mai zic că cei de la Grifid Marea ne-au făcut upgrade la cameră gratis sau că am plătit parcarea doar pe 2 nopți nu pe 3 zile (Atenție! E 20 de leva parcarea per autoturism per zi – sau per noapte, dacă ai noroc ca noi).

Ai parte deci de varii servicii la prețuri practic promoționale în perioada asta confuză. Nu sunt mulți turiști pe acolo, dar sunt în mare parte români cei prezenți în stațiune. Seara e liniștită și ziua e la fel. Ai plajă privată și acces la șezlonguri și umbrelă și beach bar după ora 10, sau stai la piscina exterioară și sari ca nebunul în ea până vine Salvamarul și îți face observație că n-ai voie să sari ca nebunul în ea, sau în piscina de la etajul -1, de lângă sala de Fitness, sau la sala de Fitness începând cu ora 6 dimineața sau la piscina de copii, sau la barul Blue sau la barul de la Recepție, sau la multe. Ideea e să întrebi la Recepție ce și cum, că ți se va răspunde. Mai e de lucrat la comunicare lămuritoare, dar per total, a fost o experiență de nota 3,5 din 5.

N-am adăugat aici multe momente bune, dar credeți-mă că au fost și sunt mulțumit de mini-vacanța sau mini-concediul meu la Bulgari. p.s. Am învățat anticipat câteva cuvinte/expresii în Bulgară pentru a mă descurca pe aici și m-au ajutat foarte mult în relație cu personalul hotelului. E fun, e drăguț, e de bun simț poate.

Hai să vedem și un video pe care l-am făcut, un video cu câteva momente surprinse la fața locului în acest weekend:

Despre autor /

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.