Ce e SPAM-ul și care e rostul și pericolul comentariilor spam!

Umblând pe Internet de atâția ani, suntem obișnuiți cu varii procese, inclusiv cu cele nesuferite. Dăm un click rapid, scăpăm de problemă și ne vedem de viață până la următorul click.

Când e vorba de Spam și comentarii reacția e asemănătoare cu cea când încerci să înlături o muscă enervantă și se tot întoarce. Te informez imediat care e șmecheria din spatele spam-ului și ce legătură are cu black-hat-ul, dar hai să încep cu o chestie pe care poate n-o știați!

Ce înseamnă SPAM?

Nu știu dacă v-ați întrebat asta vreodată, dar SPAM este un omonim. Noi îl știm acum ca element stresant din online, însă inițial acest SPAM era un produs, un soi de carne procesată, mărunțită, fiartă și reînchegată, la cutie. Era un produs atotprezent în al doilea război mondial iar în anul 2003 era deja vândut în 41 de țări de pe șase continente. În anul 2012 s-au vândut 8 miliarde de cutii de SPAM.

Deci este de înțeles că n-aveai cum să scapi de acest produs ce apărea peste tot. Termenul de SPAM a prins contur ca element sâcâitor datorită unei scene video din anul 1970 din seria Monty’s Python’s Flying Circus. N-are rost să explic, vedeți această scenă mai jos:

 

Prin anii ’80 se trollau anumite chat room-uri prin cuvântul SPAM, cu referință la celebra scenă din serial. Prin 1993 a fost folosit ceva mai oficial ca termen internaut, descriind o repetare excesivă a aceluiași mesaj.

Acum că știți istoria hai să vedem care e scopul! După cum se vede în poza articolului meu, cineva mi-a trimis recent un spam în limba Română. Evident e un nonsens copy paste dintr-o altă discuție găsită pe Internet. Ba chiar prima dată erau cât p-aci să mă facă să dau approve la comentariu căci au dat copy-paste cu un răspuns vag, dar ce m-a indus în eroare puțin.

Ideea e să te păcălească să dai Accept la comentariu sau să fie agățat comentariul spam de site-ul tău cu o reputație bună. Aceste comentarii conțin adrese de e-mail sau link-uri ce dacă sunt amplasate pe website-ul tău, capată credibilitate în ochii Google. Așadar, scopul este să manipuleze indexul motorului de căutare, să urce în popularitate pe internet. Acest lucru se mai numește spamdexing sau black-hat SEO. SEO adică optimizare/îmbunătățire prin unelte online și black-hat cu trimitere la hackerii de rea intenție.

După ce acești oameni câștigă destulă credibilitate cu link-urile sau adresele inserate în comentariul spam, pot să-și creeze website-uri false ce oferă servicii false și cu care îți fură detaliile bancare sau te fac să cumperi haine și nu ți le mai trimit vreodată și pot să-și facă reclamă plătită și prin Google sau Facebook, căci aceste platforme te cred onest conform istoricului tău de comentarii acceptate pe varii site-uri bune. Și cam asta e povestea.

Așadar, apărați-vă de asta pe site-ul vostru și nu uitați că spam-ul ăsta este valabil și prin e-mail sau mai ales pe Facebook.

De exemplu motivaționale, sau poze cu copii înfometați sau cu cățeluși vătămați… Dă un milion de share-uri la asta! Păi de ce oare credeți voi că cer asta? Ca să-și facă o popularitate acea pagină de Facebook și apoi să se folosească de like-urile primite ca să genereze o posibilă afacere frauduloasă. Pagina “CutuCutu Love Catei” poate primii 500.000 de Like-uri și deodată se transformă în “Haine pentru Fete și Băieți” iar mulți ce au dat Like anterior n-o să stea acum să-și scoată toți like-ul sau să observe asta. Se întâmplă des asta pe Facebook deci, din nou, mare grijă la ce dați click!

2 thoughts on “Ce e SPAM-ul și care e rostul și pericolul comentariilor spam!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.