Câteva din concluziile trase după conferințele JCI!

Vă povesteam în acest articol că urmează să dați de câteva conferințe pe diverse teme, organizate de către JCI Constanța la Universitatea Ovidius. Încă au loc dezbateriile și prezentăriile speaker-ilor, dar eu de la 14:30 am plecat, căci…obosisem, sincer să fiu.

Am ajuns acasă, mi-am dat jos cămașa, mi-am făcut rapid un duș și mi-am pus tricoul pe mine. Mi-am pus și un pahar de vin. Poate dacă aveau vin la conferință, mai stăteam. Poate dacă aveau vin, rezolvam și chestiunea cu Pacea Mondială.

Am început seria de conferințe – eu, adică – cu Atelierul Digital Google, prezentat de Adrian Enache, CEO Omniperform. Mă amuzam că se lua de titlul de “Creative Director” dar nu se lua de “OmniPERFORM – the neuromarketing omnichannel agency”. A mouthful, cum s-ar zice. E ok omul, carismatic de fel.

Pentru mine n-a fost “WOW” cursul, căci eu știu mai multe în domeniul Online decât arăt, dar îmi place să mi se reamintească anumite atitudini pozitive sau sfaturi. Mi-am notat vreo două pagini de diverse lucruri. Tot aud asta de câțiva ani: Cică pe viitor, 80% din conținutul relevant pe net va fi Video. Din 2018 de data asta. Eu am auzit-o din 2015, de la Social Media Summit București. Mă îndoiesc deci. Tot văd statistici că mult conținut e preponderent accesat de pe telefonul mobil și că trebuie să avem site-uri adaptate la afișajul specific. De asta nu mă îndoiesc. Sunt cică vreo 3,5 miliarde de persoane ce accesează conținut pe mobil. E în urcare cu 51,3% acest interes de conținut pe mobil, față de 48,7% accesare pe desktop, o accesare în scădere (statistică Octombrie 2016).

Am mai discutat cum Brand-urile produc conținut de…sub 1% din total conținutului Online. Nu știu dacă să fiu de acord aici. Brand-urile lucrează cu Agențiile iar Agențiile cu Bloggerii și Vloggerii și cred că asta modifică mult procentul. În rest, da, sunt tendințe în creștere în sensul de utilizator uzual care creează conținut de influență. Mi-a plăcut și o paralelă între Artă și Marketing. În Artă, Creezi mai întâi și apoi găsești Piața pentru creeația ta. În Marketing, găsești Piața și apoi Creezi. Desigur, sunt și multe excepții. Adică din Artă poți face lejer Marketing când nimerești bine ceva. Am aflat că un grup pe nume Naspers a cumpărat și Emag și Olx și Storia și Autovit și Fashion Days. Așa că au o bază de date solidă despre ce îți dorești.

Am vizualizat și o reclamă belea de tot despre Dollar Shave Club. Vă recomand să-i citiți istoria. Totul a început de la o investiție de 5000 de dolari și au fost cumpărați pentru 1 miliard de dolari. S-a vorbit în această conferință foarte mult de aspectul Business al Online-ului, deci nu neapărat despre tipul de conținut, etică sau trend-uri lejere. S-a vorbit și despre statistica trend-ului iar pentru asta aveți la dispoziție Google Trends sau Google Keyword Planner.

Mi-a mai plăcut o treabă cu reclama “halatul halatul”. Ne-a prins bine acolo speaker-ul. Ne-a întrebat la ce e. Și mulți au zis rapid că Altex, inclusiv eu. Țeapă. Nu era la Altex ci la televizoarele Teletech. Am ținut minte asta? Nu. De ce? Căci reclama, deși memorabilă, nu promova bine produsul vândut. Drept urmare, un spot nu trebuie să fie doar viral sau cute ci să aibă un impact real în business. Bună asta!

S-a mai discutat și despre StartUp Fails, adică unde greșești deseori când lansezi un serviciu/produs sau brand nou. Greșești deseori că Piața nu caută ce oferi tu, că nu ai bani de investit, că ai echipa greșită, că ai competiție prea mare și nu faci față, că ai prețul greșit, că ai produsul slab, că n-ai un business model sau că n-ai marketing.

Per total, atelierul acesta a fost simpatic de tot și deși nu m-a mulțumit pe mine personal maxim de mult, mi-a dat câteva lucruri importante de analizat. Revine acest atelier pe 17 Octombrie, tot în Constanța, tot în Universitatea Ovidius. Vezi mai exact ce și cum, pe pagina oficială a evenimentului, aici.

În paralel, avea loc prima parte din conferința Dezvoltării durabile a Turismului în România. Am ajuns la fix când s-a terminat această primă parte și au ieșit pe ușă “vedetele”. Ministrul Turismului, Mircea Dobre, văzut mai sus (i-am făcut și eu o poză două, că mâine poimâine e schimbat și nu mai știm de el), Adrian Bîlbă, Dănuț Jugănaru, Corina Martin, Stănică Enache… Mai mulți. Era și Adelina Tocitu de la Radio Vacanța în sală cu mine, apropo. Mi-a plăcut că l-a contrazis pe Adrian Enache despre stilul Social Media. Domnul Enache spunea că Facebook trebuie să fie doar pentru ceva Pozitiv. Adelina spunea de fapt că mai sunt și cazuri nefericite pe care le împărtășești cu alții. Așa e! Interacția socială nu presupune doar Pozitiv ci tot spectrul unui trai social, inclusiv cel Negativ sau Trist.

M-am salutat și cu domnul Cristian Năstase, director CORA City Park Mall și tare m-am bucurat să-l revăd, căci îmi place despre dânsul. E un om ok. Am vorbit și cu domnul Stănică Enache și ni s-a alăturat apoi și Adrian Siea (Constanța Walking Guide). De Bebe Ionela poate ați auzit (implicată în varii evenimente locale gen Sanasport, Ziua Iei…) era cu burtă și cu aparatul foto în mână… Cristina Joy și Urban Maria mai erau prin zonă (bloggerițe locale). Mihai era acolo. M-a salutat. Nu știu cine e Mihai, dar el mă știa pe mine. Pare să fie din Presă sau…? Nu știu. N-am apucat să-l întreb mai multe că ne-am pierdut în aglomerație. JCI erau acolo desigur… Ramona, sora ei Simona, pe care am cunoscut-o oficial deși o aveam prin lista de prieteni pe Facebook… Am socializat și eu un pic azi deci.

Următoarea sesiune de dezbateri a fost cu domnul Călin Ile, președintele Federației Industriei Hoteliere din România.

Pare un om ca oricare altul, doar că este de succes. Încercam să dezbatem problema Turismului și să căutăm soluții. N-am fost mulțumit nici aici de dezbatere. Tipic mie, nu? Se discută în van de ani de zile despre probleme și soluții, dar asta la un nivel…tâmp. Sunt sătul de ONG-uri, Instituții, Agenții și Afaceriști ce propun varii chestii și le pun în semi-practică și nu schimbă de fapt mai nimic. Sau schimbă la o scară personală. Concluzia discuțiilor a fost: să ne implicăm cu toții! Mda. Ok.

Eu zic altceva, hai să căutăm firul problemei. De unde începe totul? De la tinerii leneși? De la hotelierii cu hoteluri mizerabile? Nu e așa. Se duce și mai adânc problema! Totul începe de la…Stat! De la Stat și de la Primării și de la Șpagă și de la Pile. De acolo se schimbă și Salariul dat unui tânăr, și Autorizația primită de un Hotel de 2 lei ce pozează în unul de 4 stele și multe. Dacă tot trebuie NOI să facem ceva, s-o facem cum trebuie!

Discursul domnului Călin a fost însă unul senin și deschis. Ne-a dat câteva povești despre succesul personal, câteva glumițe pe ici pe colo și ne-a mai explicat viziunea sa despre câteva evoluții pozitive în domeniu. Un lucru frumos pe care l-a realizat a fost plantarea a unui număr mare de copaci prin Transilvania (2 milioane) dintr-o strategie hotelieră ce reducea costurile. A lucrat și cu autorități străine pe tema asta și s-au dus bani într-un fond și s-a putut face asta. Și se continuă treaba, pentru alte țări, cu participarea României. Practic, era vorba de spălarea prosoapelor. Dacă voiai să-ți fie spălat prosopul, îl lăsai pe jos în camera de hotel iar dacă nu era necesar, îl lăsai în cuier. Cam așa am înțeles eu situația și pare întradevăr o economie uriașă dacă mulți turiști se implică în asta și dacă multe hoteluri aplică această strategie.

Cu ce am rămas după această conferință? Cu nu prea multe. Din nou, EU nu m-am simțit prea optimist. E cam vagă o asemenea dezbatere și n-ai cum să pui îndeajuns de multe întrebări. Cu toate astea, să știți că aceste conferințe pot să ajute mult. Creează apropieri, lanțuri, idei. Să vedem ce s-a prins și de cine anume!

Mai urma să stau la speak-uitul lui Adrian Siea, dar și la discursul unei doamne pe nume Ramona (sau Raluca) ce urma să discute despre două proiecte, respectiv Experience Bucharest și Experience Romania. Sunt proiecte (pe bază de voluntariat) ce adună varii lucruri frumoase și captivante pe care le poți face în orașul tău sau în țara ta. De la excursii, la călărie sau degustare de produse tradiționale. Se vrea o colaborare și cu orașul Constanța în acest sens. Să vedem ce iese! Am auzit că se va lucra cu bloggerii de top din România, deci bloggerii locali nu știu ce șanse au… Le recomand celor care vor să lucreze în Constanța pe anumite teme, dacă vor să promoveze în Constanța ceva, să lucreze și cu bloggerii de aici căci deși nu au traficul maxim, au cel mai bun trafic pentru…Constanța. Cam așa funcționează Google. Mai ales când ești indexat pentru vechime.

Anyway, cam slabă conferința asta. Știu, o să fiu înjurat șamd, dar…cam slab. I’ve seen better! Speakerii trebuie parcă să fie un pic mai profesioniști, mai pregătiți. Primirea apoi, trebuie să fie un pic mai atractivă și mai clară. Mai nimeni nu știa ce speaker urmează și la ce oră. Dar, din nou, orice discuție pe orice temă, făcută în maniera asta, nu are cum să nu te lase cu o inspirație anume. Și bune și mai puțin bune, vreau să văd cât mai multe astfel de conferințe în orașul meu! Bravo JCI că ați mișcat ceva! Să tot mișcăm lucrurile până când provocăm un cutremur de realizări!

p.s. V-am zis că era și Corina Martin pe acolo? Hai, nu mai rânjiți!

Fb Comments

2 thoughts on “Câteva din concluziile trase după conferințele JCI!

Leave a Reply

Your email address will not be published.