Calitatea bună a serviciilor și șansa de a câștiga la Loto

S-a vorbit la Social Media Summit și despre Calitate. Despre orice calitate. S-a vorbit despre cum trebuie s-o primim online, cum s-o dăm online dar…ce se întâmplă în offline?
Adineauri am fost la hypermarket-ul Cora. Mergând pe hol m-a abordat o fată. S-a dezbrăcat ușor, uitându-se constant în ochii mei. Și-a scos dintr-un ghiozdan roșu aprins o frânghie și mi-a șoptit la ureche: Am fost obraznică! Pedepsește-mă! Ah, stați așa că nu… Damn it, 50 shades of Grey! Îmi încurcă gândurile nebunia asta de film… Cum spuneam! M-a abordat o fată. Mă întreba dacă nu vreau să profit de o ofertă și m-a invitat în sediul Orange în fața căruia eram. M-am dus. Nu mă grăbeam acasă și să fim serioși, de câte ori băgăm în seamă promoterițele? Mi-a explicat că dacă mă portez la Orange, de pe cartelă, am 50 de euro reducere la un telefon nou. Dacă fac asta de pe abonament, am 100 euro reducere. Am întrebat ceva și mi-a răspuns de data asta o altă fată ce lucra acolo full time, nu doar pe promoting. Prima fată ce m-a “pescuit” acolo a plecat ușor de lângă noi pentru a mai prinde alți potențiali clienți. Până aici, totul relativ ok.
Fata 2, așa o s-o numesc, m-a întrebat iar dacă am cartelă și mi-a spus că pot avea reducerea respectivă dar că trebuie totuși să predau și un telefon Android la schimb căci doar îmi dă 50 de Euro reducere. A zis-o așa, ca și cum 50 de Euro înseamnă mare lucru. A spus apoi că îmi calculează nu-știu-ce dar n-a mai făcut-o, căci au intrat alți clienți. I-a cam pus pe hold pentru mine cred dar ei tot întrebau chestii. M-am dat mai în spate, dându-i spațiu. M-am retras la telefoanele expuse. Până aici, tot relativ bine este. Spun “relativ” căci ar fi putut să fie mai pregătită pentru un potențial client, cu mai multe informații și beneficii explicate în termeni practici și simpli și rapizi. Dar…încă nu mă pierduse.
M-am uitat la un Galaxy S4 și am văzut că avea aplicată o reducere, dar doar dacă îmi iau de la ei un abonament de…41 de Euro lunar. Aici cu siguranță mi-ar fi rostit suma pe un ton mai puțin important, ca și cum ar fi un fleac. Deja mă irita din nou aceeași problemă veche a operatorilor de telefonie mobilă: lipsa de oferte reale. Am întrebat ce înseamnă acel abonament doar ca să mă bag în discuție cu Fata 2. Mi-a calculat că voi da aproximativ 180 de lei pe lună. Pe același ton sedat și amabil i-am spus că asta nu-mi sună bine, mai ales că vorbim de o perioadă de 2 ani de zile, un telefon ce va fi demodat și un curs valutar ce se poate schimba cu timpul. I-am zis că Orange ar cam trebui să se gândească mai bine la ceea ce numesc ei ofertă. Din nou, am spus-o informativ și prietenos. Fata 2 mi-a spus că știe dar că nu trebuie s-o cert pe ea. Aici nu mai era ok. Putea să găsească o cu totul altă replică.
I-am impus în acel moment ceva, dar pe același ton. I-am spus că nu o cert, că acesta este un Feedback și că trebuie să-l primească. Am asigurat-o că-mi dau seama că nu are ea vreo putere de decizie finală dar că poate da vorba mai departe, repetându-i că e vorba de Feedback. Nu știu dacă a fost bine primită recomandarea mea sau plângerea mea informală. I-am urat serviciu ușor și dus am fost în treaba mea.
Deci la 180 de lei pe lună, timp de 2 ani abonamentul obligatoriu, la un curs valutar ce să spunem că rămâne la fel (puțin probabil sau poate chiar imposibil…nu știu), prețul acelui Galaxy S4 (adică produsul principal ce te ademenește) ar fi de 4320 de lei. Acesta costă nou aproximativ 1500 lei. Știu că ai nelimitate multe lucruri în abonament dar…chiar ai nevoie de nelimitatul ăla? Merită costul? Eu zic că nu. 
Cât despre Fata 2, spun că exprimă perfect asemănarea dintre șansa ca un serviciu să fie bun (printr-o pregătire ulterioară specifică asigurată de Companie) precum șansa de a câștiga la Loto. Ceea ce vedem în Online, este mereu o proiecție din interacția Offline, care e mai mare. Mulți oameni devin mai răi și mai reci când primesc o servire proastă, o atitudine neștiutoare sau stângace. Tocmai din acest motiv trebuie să acceptăm TOȚI un feedback, dar condiția e ca acel feedback să fie constructiv și spus pe un ton decent. Doar așa am arăta că ne pasă cu adevărat. Dacă nu, rămânem junglă. 
Mă amuza fata asta. Îi spuneam că aceste costuri la telefoane sunt mari, că alții din alte țări le dădeau gratis la diverse abonamente. “Eh, dacă le dădeam gratis, vă dați seama că dădeau toți buzna aici…”. Păi da…și era de bine! Trebuie să ne gândim mai departe și să acceptăm inovații. La noi se fură, știu., dar nu trebuie să generalizăm absolut acest lucru și nu trebuie să punem ștampila asta unei nații și să trăim cu ea. Caută o soluție! Fă un plan imbatabil. Cum ar fi să dea buzna românul în locația ta iar tu de fapt să ai de câștigat iar el la fel? Utopic? Nu chiar. Utopia o trăiesc acum marile companii, profitând de clienții lor, prin contracte absurde. Decent și pe termen lung ar fi să avem parte de interacții Win-Win cu firmele. Momentan, avem relații Win-MăDescurcEuCumva.

Fb Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.