Anunțurile tipărite și viața lor eternă…!?

free stock photo via

A anunța o știre sau un eveniment în Societate, a fost din străvechi timpuri o tactică atât de simplă și complexă totodată. Din ani incredibil de îndepărtați nouă, comercianții lucrau intens la a lansa un mesaj cât mai sublim sau simplu pentru a-și vinde marfa sau pentru a-și evidenția evenimentele.

Se spune că nu-i nimic nou sub Soare și uite că repetiția acestei practici continuă în aceeași manieră la bază, dar cu stiluri diferite aplicate. Stiluri vizuale de multe ori, sau stiluri psihologice. Îmi place să cred că un oarecare comerciant ce vindea roți pentru o roabă în devenire, își cioplea în lemn deasupra atelierului său o pictogramă a unei roți pentru a se înțelege cât mai simplu ce face. Nu ne sunt străine pictogramele în era modernă și apreciez cum din doar câteva emoticoane ne putem înțelege între noi. Asta are legătură cu un mesaj simplu și cu unul direct către creierul nostru deștept ce înțelege despre ce e vorba.

Fără anunțurile de mică publicitate, ar fi un troc mult prea dezavantajos pentru orice om de rând, o lume unde nevoia de un produs sau serviciu s-ar pierde în necunoscutul informațiilor precare. Adică poate că nu vrei să dai mere pe pere.

Când vrei să cumperi o mașină, o faci printr-un dealer autorizat sau printr-un…prieten. Ambele situații sunt practice, dar fiecare în parte îți dă o paletă anume de opțiuni. Un laptop nou îl poți cumpăra de pe un site de renume sau de pe un site cu anunțuri la grămadă ce totuși îți oferă o garanție anume pentru achiziția asta sau o legătură cu însuși vânzătorul. Asta înseamnă o diferență de la Cer la Pământ între entități, dar îți conturează o idee normală de piață liberă.

Dacă luăm un exemplu de pe site-ul ăsta, vom vedea o bună aglomerare de stiluri de căutări pe diverse categorii. Este un format standard al unui website de anunțuri, ce îți permite să te miști repede pe nevoia ta rapidă sau calculată în căutarea unui produs. Una e să cauți un apartament, alta e să cauți o husă pentru telefonul tău mobil x din anul y. Aceste formate permit eventual și creearea unor statistici reale pe nevoia consumatorului și pe ceea ce caută, în ce măsură și cu ce popularitate.

Asta duce la știri ce anunță pur și simplu ce platforme online au popularitate maximă și de ce. Contează și domeniul (cum ar fi electronicele și electrocasnicele pe primul loc), însă mai contează că oamenii au încredere mare în mediul online. Eu locuiesc în apartamentul meu pentru că l-am găsit printr-un astfel de website de anunțuri! Sunt desigur câteva verificări în plus, însă vânzarea în mod tehnic a făcut-o acea platformă ce mi-a oferit ocazia de a găsi acel om din spatele anunțului. Asta este importanța micii publicități și nu mi-aș imagina o metodă mai directă și mai comodă de a face asta. Nici măcar cea a recomandărilor word-of-mouth, ce nu îți poate afișa o paletă tehnică de informații despre produsul sau serviciul dorit!

După cum spune și această sursă, numărul europeniilor care cumpără online s-a dublat de la 29,7% în anul 2007 la 55% în anul 2017! Asta a arătat multe! Dorința de lejeritate în cumpărături, de exemplu. Încrederea practică în serviciile oferite on-line, de asemenea. Îmbunătățirea metodelor de ofertă prezentată și garantată on-line! Toți ne-am mișcat bine pe această nișă, în același timp! Noi, clienții, ce am știut la ce să ne uităm și unde să ne uităm, pentru a fi siguri că alegem ceva bine dintr-un loc bine ales și ei, comercianții, ce s-au raportat la câteva rigori naționale, europene sau internaționale, pentru a ne asigura de seriozitatea lor.

Toate astea s-au întâmplat pe platforme precum anunțul.ro, ce ne oferă ocazia asta de rapiditate, siguranță și varietate! Anunțul Telefonic este primul ziar de mică și mare publicitate din România, înființat la București în martie 1990. În cei 29 de ani de existență, ziarul a fost o oglindă fidelă a societății românești, etalată în rubricile variate de anunțuri: imobiliare, auto, locuri de muncă, servicii, matrimoniale etc. Astfel de platforme ne permit centralizarea informației, analiza informației și hai s-o spunem direct și cum ne interesează: Mai multe anunțuri de diverse feluri în același loc.

Hai să vă zic un caz recent întâmplat! Am fost în concediu în Brașov, de curând. Am cerut la o tarabă un ziar cu cele mai multe anunțuri locale de job-uri. Vânzătorul nu prea se pricepea și m-a întrebat dacă vreau ziarul x sau y sau z… I-am repetat că îl vreau pe cel cu cele mai multe anunțuri, dar de job-uri, că nu știam eu specificul ziarelor lor locale. Mi-a vândut o porcărie de ziar la 4,5 lei cu anunțuri Imobiliare în mod predominant și câteva doar de job-uri. Asta nu s-ar întâmpla pe o platformă online, unde descrierea e clară și unde de regulă ai categorii bine-conturate pentru ceea ce cauți. Îmi place paralela asta între ceea ce a fost mica publicitate cândva și cum se pierde pe parcurs în off-line dar, culmea, prinde un contur mult mai bun în on-line, datorită stilului vizual bine ales și datorită lejerității unui click și tot așa. Eu văd viitorul ziarului tipărit și al anunțurilor tipărite într-un mod, dar și în altul… Dar online-ul devine din ce în ce mai lejer de “răsfoit”…

p.s. Stați așa, că nu e final trist pentru comerțul față-n față. Cel puțin în generațiile viitoare, nu vom vedea vreodată un Rege mai mare în reclamă ca discursul față-n față, chiar și cel (sau mai ales) de genul filmulețului de mai jos! Și vă reamintesc că mulți din multe zone ale Planetei ăsteia și-au vâdut mașina sau casa prin stilul ăsta umoristic direct sau viral pe Internet, o vânzare ajunsă deseori la bătălie de licitație în stil de supravaloare pentru ceva vândut prin componenta etern umană: încrederea în sine și umorul. Tot astfel de componente umane vor face etern diferența, așa că alegeți o platformă bună și postați ceva cu stilul vostru propriu și combinați vechiul cu noul!

 

.:: Articol inspirat și scris pentru campania Spring SuperBlog 2019

1 thought on “Anunțurile tipărite și viața lor eternă…!?

  1. Pingback: Proba 3. Cum ar arăta lumea de azi fără anunțuri de mică publicitate?

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.