Alt trend interesant în firme: Chief Happiness Officer

Eu mai primesc așa câte un comunicat de Presă sau altul și sunt cam cârcotaș, adică… Știați asta, nu?

Primesc ieri de la agenția de relații publice Plus Communication un comunicat interesant rău. Cică există mai nou ceva numit Chief Happiness Officer, un responsabil de…fericirea personalului angajat. Acest CHO există la FSP Global (cu sediul central în Cluj-Napoca), o entitate ce operează ca externalizator de servicii în sectorul Call Center, în domeniul Telemarketingului și, în general, în sectorul serviciilor de tip Business Process Outsourcing.

Rolul CHO este să descopere nevoile fiecăruia dintre colegii noștri pentru a înțelege ce îi face fericiți, dar și pentru a le arăta că munca pe care ei o fac contează pentru echipă și pentru companie. Mediul de lucru poate fi o sursă de satisfacții profesionale și personale dacă oamenii se pot dezvolta – nu numai din punct de vedere profesional, ci și uman, spune comunicatul.

Mă duce cu gândul la departamentul de HR alias Resurse Umane. Dacă ați lucrat într-o firmă mai măricică, înțelegeți ce spun. Adică există un reprezentant HR care este oarecum un CHO și în teorie ține cu angajatul. Însă în practică, HR-ul este mediatorul-forțat care îți spune cu frumosul ce trebuie să faci împotriva voinței tale. Ți-o zice în stil de: „hai să nu fie rău…”. Ca un fel de golan din ăla mai de partea ta, dar totuși de partea altcuiva, care îți spune „băi frate, eu în locul tău nu m-aș lua în gură cu ăsta, că e nebun, știi?”.

Așa că mă amuz când mă gândesc la un concept de Chief Happiness Officer, mai ales când știu că cei mari – precum Google – au dovedit la maxim cât de ipocriți și totalitariști sunt în aspecte de libertate a exprimării ca imagine vs. libertate a exprimării ca practică internă. Însă da, sper să le iasă celor de la FSP Global! Ce să zic…

Despre autor /

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.