Vlogging și Blogging aiurea

Citeam un share de pe Facebook, de pe www-ul opencube.ro. E vorba despre un articol ce taxează greu de tot anumite întâmplări din online-ul autohton, ba chiar taxează anumite persoane (Denisuca, Bloodie, Anne Marie…). E dur dar e și amuzant pe alocuri. La unele faze, n-am cum să contrazic punctul de vedere. Sărind peste insultele ce l-ar face pe Ombladon să zâmbească, un fragment spune:
S-a dus vestea in Romania ca poti face bani din blog. Poate-au si facut cativa moroni ceva maruntis, n-as putea spune. Si repede s-a umplut internetul de bloguri romanesti. Nu, serios, nu cred ca exista alta tara cu numar mai mare de bloguri pe cap de locuitor.
Cam așa s-a întâmplat întradevăr. Povestea continuă cu ironia sau sarcasmul orientat pe pseudo-chemarea asta națională. Nu mai știu care din politicieni a ajuns celebru rapid că și-a făcut blog primul dar eu unul am rămas mască. Mi-am cam zis în sinea mea: „Mda…s-a stricat și asta…”. Iar de acolo totul a devenit mai rău. La fel ca în fragmentul de mai sus, am observat și eu fel și fel de neica-nimeni ce au început să-și facă blog mai ales. La Vlog e mai greu: ai nevoie de o tehnologie video bună și ar da bine să ai și un microfon profi atașat pe undeva (nu că asta îi reține pe amatorii fără simț al esteticii online să toarne filmări strâmbe). Și-au făcut blog ziceam,  iar mulți au început să fure știri și articole. Alții au fost mai „isteți”, le-au tradus pe alea străine și le-au prezentat ca nou nouțe. O altă categorie de newbies ai blogurilor au început să scrie zilnic fel și fel de prostii și culmea, lumea îi citește. Că vrei că nu vrei, dacă scrii zilnic ceva…prinzi ceva audiență. E periculos însă, să existe atâția neavizați în domeniu căci eventual o să schimbe domeniul cu totul! Nu credeți? Uitați-vă la Marketing-ul din online, cum se promovează sau cum se respectă doar celebrul Like și Share și lista de Friends. Apoi uitați-vă și la oamenii agreeați de Marketing-ul ăsta: niște fericiți de fațadă, figuranți în reclame la energizant și cartelă de telefon, ce vorbesc mult și prost despre pozitivism exagerat, povești de dragoste ireale și floricele pe câmpii. Nu tu conținut creativ și puternic, nu tu juriu serios nebazat pe random.org, nu tu orientare pe o nișă anume sau un caracter anume. Totul a devenit o mare perversiune în Internetul românesc. Și încă e virgin domeniul ăsta. ÎNCĂ! E incredibil dar lumea încă n-a prins gustul Internetului în maniera care trebuie. Acum suntem de abia în pasul 2, când mulți au descoperit și alte facilități în afară de Youtube și Youporn. Tocmai din acest motiv vedem stângacia asta în blogging sau stângăcia Căutătorului pe Internet, căci lumea de abia acum a preluat ceea ce alții fac de mult într-un mod ceva mai aranjat. Pasul 3 va fi să ne aranjăm și noi conținutul și oamenii. De asemenea, același pas va face probabil ceva mai clară Cererea și Oferta privind nu doar Monetizarea în Online dar și Căutarea de către user-ul simplu.
Cât despre Vlogging…vine și pleacă. Fiind noi în domeniu, în România încă nu se gustă așa ceva. Sunt excepții desigur dar asta înseamnă că doar foarte puțini oameni îl privesc pe unul oarecare cu un Vlog în posesie. Alte fenomene au succes uriaș dar…trecător. Trebuie neapărat să ne raportăm puțin la o ordine și să definim mai bine ceea ce trebuie căutat. Dar…Internetul are un farmec anume: se reglează singur. Nu e niciun Know-How real implicat aici e doar un joc de zaruri. E o luptă dusă în culise, sunt niște calcule făcute…dar în practică, Internetul e adaptabil. Culmea e că și Omul e la fel așa că ulterior se vor influența unul pe celălalt cu rândul până când o să cadă de comun acord pe anumite reguli. Să vedem când se va întâmpla asta…ținând cont un aspect important: Nu orice nație reacționează identic sau asemănător la instrumente sociale. Noi de abia ieșim în grup la o alergare sau la o pedalare iar alții vor să definească Internetul ca mecanism clar național, gândit după concepte importate din alte meleaguri. Nu merge să fii român și să gândești ca germanul. Dar lumea îi crede pe cuvânt pe speakerii de ocazie, chiar dacă nu înțelege nimic. Bănuiesc că prostia se plătește. Alții însă rămân ceva mai economi și nu mai cred în tot ce zboară pe Internetul autohton.

Despre autor /

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.